WYPALENIE ZAWODOWE I CO DALEJ? Trendy na 2020 r.

autor Julita Pietraszko
wypalenie zawodowe

Wypalenie zawodowe to nie tylko zmęczenie. To wieloaspektowy problem, który wymaga wieloaspektowego rozwiązania. Dr Christina Maslach, zdefiniowała 3 rodzaje wypalenia zawodowego (wynikające z perfekcjonizmu, z relacji międzyludzkich i organizacyjne)…Mnie w tym kontekście interesuje to wypalenie organizacyjne.

Technologia wdrażana we wszystkim, od życia osobistego po życie zawodowe, zmienia sposób, w jaki pracujemy. Doświadczamy nieustannej presji bycia non stop „online”, bycia wiecznie podłączonym, konieczności bycia „w kontakcie”, szukania informacji 24h/ dobę, 7 dni w tygodniu. Temu towarzyszy dzisiejsza kultura korporacyjnego trendu – multitaskingu, epidemia myślenia opartego na targetach, kult przeciążenia pracą. Dla ludzkiego mózgu taka ilość danych jest dość przytłaczająca.

Według analiz i badań, walka z wypaleniem zawodowym, będzie jednym z 5 najważniejszych trendów w 2020 r.

STATYSTYKA:

  • 86% Brytyjczyków twierdzi, że doświadczyło niepokoju z powodu presji pracy w ostatnim roku.
  • 87% ma trudności z odejściem od pracy, a 79% powołuje się na poczucie porażki.
Na podstawie badań Microsoft, z września 2019.
  • 71% kobiet i 66% mężczyzn w Singapurze uważa, że ​​pracują w środowisku „zawsze dostępnym”, ze stałą potrzebą dostępu do służbowych wiadomości e-mail, odbierania połączeń lub sprawdzania telefonów.

Na podstawie Cigna, z marca 2019 r.

  • 45% amerykańskich pracowników doświadczyło jakiejś formy dyskryminacji lub molestowania w ubiegłym roku.
  • Aż 70% amerykańskiej siły roboczej, twierdzi, że nienawidzi swojej pracy, zwykle z powodu toksycznego szefa.

Na podstawie badań Gallupa.

To rzeczywistość, która niewiele różni się zapewne od rynku polskiego.
wypalenie zawodoweTo już nie dziwi fakt , że w maju 2019 r. Światowa Organizacja Zdrowia uznała wypalenie zawodowe za zjawisko/problem w miejscu pracy. Chociaż WHO nie nazywa tego schorzeniem, to wielu naukowców i specjalistów zajmujących się zdrowiem psychicznym, z uwagi na dużą ilość osób zgłaszającą jego wystąpienie i jego wpływ na samopoczucie i jakość życia, mówi o wypaleniu jako o chorobie zawodowej.
 
Wg analiz, w 2020 roku konsumenci będą szukać marek, które pomogą im pokonywać skutki THE BURNOUT (wypalenia zawodowego).
 
Podjęcie działań w tym zakresie, jest właściwą rzeczą i ogromną szansą na innowacje. Możliwość służenia konsumentom, pracownikom, możliwość zmiany siebie od wewnątrz będzie priorytetem. Firmy powinny przygotowac się na przyszłość, w której zdrowie psychiczne ich pracowników jest tak samo ważne jak łańcuch dostaw. Będzie to traktowane jako ich wpływ na środowisko.
 
Mówiąc wprost: najlepsze organizacje rozpoznają tę nową rzeczywistość i zmienią wokół niej swoją kulturę wewnętrzną.

WYPALENIE ZAWODOWE – TRENDY I CIEKAWOSTKI:

  1. FIRMA TRIVA – wprowadziła w I Q 2019 test na poziom kortyzolu ze śliny (kortyzol – poziom stresu w organizmie).
  2. FIRMA WPP Health – w Londynie, Mediolanie, Sydney – wprowadziła monitory BIo Beats. Rejestrują one takie parametry jak: tętno, sen, poziom lęku w dni powszednie i weekendy. Urządzenia te, pokazują zmiany stylu życia i umożliwiają firmie możliwość wsparcia ich pracowników w zdrowiu psychicznym wszędzie tam, gdzie tego rzeczywiście potrzebują.
  3. Microsoft Japan – w sierpniu 2019, w ramach zrównoważonej kultury wewnętrznej podjęto działania, polegające na przetestowaniu 4 dniowego dnia roboczego. Biura były zamykane w piątki, a spotkania skracane do 30 minut. Pełnoetatowym pracownikom został zaproponowany specjalny i opłacony urlop na spędzenie czasu z rodziną i na rozwój zawodowy. Firma twierdzi że w wyniku tych działań nastąpiła 40% poprawa wyników sprzedażowych w stosunku do roku poprzedniego.
  4. Ikea India – w toku badań pokazujących, że 63% ludzi w Indiach, jest niezadowolonych z ilości snu, w październiku 2019 przeprowadziła kampanię w która informowała o przyczynach problemów ze snem, informowała o cyklach snu i informowała o kapsułach do snu, zlokalizowanych w centrach handlowych Hyderabad.

Na podstawie analiz TREND WATCHING : TUTAJ

0 komentarz
0

Zobacz również

napisz komentarz

* Pozostawiając komentarz akceptujesz Politykę Prywatności

Ta strona używa plików cookie. Akceptuję Więcej