KSIĄŻKI O UWAŻNOŚCI, KTÓRE POMOGĄ W REALIZACJI NOWOROCZNYCH POSTANOWIEŃ

autor Julita Pietraszko
książki o uważności

Początek nowego roku to wspaniały czas na przemyślenia, refleksje i podziękowanie za 2019 rok, który minął oraz oczekiwanie na to, co nas spotka w nadchodzącym 2020 roku. Naturalnym jest, to że zbieramy i kontemplujemy nasze marzenia i wizje na nadchodzący rok. Niektórzy z nas decydują się na utrwalenie tych myśli w wypowiadanych intencjach, inni w postanowieniach noworocznych, kiedy decydujemy się na priorytety i kolejne cele do osiągnięcia w naszym życiu.
Badania w tym względzie są jednak rozczarowujące. Mówią, że aż 80% postanowień noworocznych więdnie lub pływa martwych w wodzie już od lutego. Okazuje się bowiem, że mimo iż planowaliśmy ćwiczyć 5 razy w tygodniu, to już w Walentynki, siedzimy na kanapie z naszymi czekoladkami, śmiejąc się z ukochanym z tego, jak rzadko korzystaliśmy z tego nowego członkostwa na siłowni za które płaciliśmy co miesiąc 250 zł.

Ale wcale nie musi tak być. To jak zwykle zależy od Ciebie. Noworoczne postanowienia nie są zwykłymi celami. Mają znacznie silniejszy wpływ na naszą psychikę, gdyż koniec jednego roku i początek kolejnego symbolizują nowy początek, nowy rozdział i kolejną szansę na osiągnięcie rzeczy, o których zawsze marzyliśmy. Zatem można powiedzieć, że Nowy Rok oferuje czyste konto, aby ponownie zmotywować się i nauczyć nowych nawyków, porzucić złe, poprawić istniejące umiejętności lub nauczyć się nowych. Postanowienia noworoczne, intencje lub wybranie słowa roku, które będzie określać nasze zamiary, to świetny sposób, aby iść w pożądanym kierunku. A uważna zmiana nawyków, wymaga zaangażowania się w rzeczywistość. Zauważenia, co dzieje się wewnątrz i na zewnątrz, twórczo współdziałając ze wszystkimi aspektami sytuacji, w której się znajdujesz. Tylko dzięki świadomości możemy skutecznie zarządzać naszymi myślami, uczuciami i zachowaniami, aby świadomie dążyć do naszych celów.

Niezależnie od tego, jak patrzysz na przejście z 2019 r. w 2020 r., warto robić to z uważnością, mieć otwarte serce na nowe możliwości i spokojny, pozytywny umysł przy podejmowaniu działań i decyzji.  Myślę, że wielu ludzi wciąż nie daje szansy uważności, aby stała się częścią ich życia. Zagadnienie to może wciąż być zastraszającym tematem, szczególnie dla tych, którzy wierzą, że trzeba być jak mnich buddyjski, aby naprawdę być uważnym. Niech poniższe książki o uważności zainspirują Cię w wolności myślenia o sobie, o Twoich postanowieniach. Niech będą dobrym przewodnikiem po tej kolejnej podróży, po kolejnej stronie Twojej osobistej książki zwanej Twoje życie.

książki o uważności

Jakie książki o uważności warto przeczytać? Książki o uważności – lista – poniżej:

        1. Thich Nhat Hanh – „Każdy krok niesie pokój”, Jacek Santorski & Co, 1991.
        2. Pema Cziedryn – „Kiedy życie nas przerasta”, Mudra, 2001
        3. Christine A. Padesky, Dennis Greenberger – „Umysł ponad nastrojem. Zmień nastrój poprzez zmianę sposobu myślenia”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2004.
        4. Jon Kabat-Zinn – „Gdziekolwiek jesteś, bądź. Przewodnik uważnego życia”, IPSI Press, 2007.
        5. Jon Kabat-Zinn – „Życie, piękna katastrofa”, Czarna Owca, 2009.
        6. John R. McQuaid, Paula E. Carmona – „Spokój umysłu”, AnWero, 2009.
        7. Shunryu Suzuki – „Umysł zen, umysł początkującego”, Elay, 2010.
        8. Ronald D. Siegel – „Uważność. Trening pokonywania codziennych trudności”, Czarna Owca, 2012.
        9. Stanley H. Block, Carolyn Bryant Block – „Powrót do zmysłów”, Czarna Owca, 2011.
        10. Jon Kabat-Zinn -„Praktyka uważności dla początkujących” + CD, Czarna Owca, 2014.
        11. Christophe André „Medytacja dzień po dniu” + CD, Czarna Owca, 2014.
        12. Mark Williams, Danny Penman – „Mindfulness – trening uważności. Jak znaleźć spokój w pędzącym świecie”, – Samo Sedno, 2014.
        13. Hasson Gill – „Żyj tu i teraz. Praktyka uważności dla każdego (bez medytacji)”, Amber, 2015.
        14. Bays Jan Chozen – „Jak wytrenować dzikiego słonia i inne przygody w praktyce uważności”, Amber, 2015.
        15. Thich Nhat Hanh – „Cud uważności. Prosty podręcznik medytacji”, Czarna Owca, 2015.
        16. Corine Sweet – „Dziennik uważności. Ćwiczenia, które pomogą Ci odnależć spokój, hramonię w każdej sytuacji”, Insignis Media, 2016.
        17. Frey Alexandra, Totton Autumn – „Jestem tu i teraz. Projekt mindfulness”, Muza SA, 2016.
        18. Jakusho Kwong – Bez Początku. Bez Końca. Intymne Serce Zen”Charaktery, 2016.
        19. Michael Acton Smith – „Calm”, Albatros, 2016.
        20. Thich Nhat Hanh – „Cisza. Siła spokoju w świecie pełnym zgiełku”, Czarna Owca, 2017.
        21. Jon Kabat-Zinn – „Medytacja to nie to, co myślisz. Dlaczego uważność jest tak istotna”, Czarna Owca, 2019.
        22. Michael Acton Smith – „Calm. Calm the mind, change the world” – Pinguin books, 2018.
        23. Andre Christophe -„Medytacja dzień po dniu”, Czarna Owca, 2018.
        24. Forrest Hanson , Rick Hanson – „REZYLIENCJA Jak ukształtować fundament spokoju, siły i szczęścia”, GWP, 2018.
        25. Alan Seale – „Transformująca obecność”, Galaktyka, 2019.

 

0 komentarz
0

Zobacz również

napisz komentarz

* Pozostawiając komentarz akceptujesz Politykę Prywatności

Ta strona używa plików cookie. Akceptuję Więcej