JAK ILUZJE OPTYCZNE SĄ WYKORZYSTYWANE W REKLAMIE?

autor Julita Pietraszko
Złudzenia optyczne. Jak działa mózg?

Gdzie iluzje optyczne są wykorzystywane? Przykładem może być reklama. Reklamy można interpretować na wiele sposobów, ale bez względu na wszystko ma działać tak, aby ludzie zwracali na nią uwagę. Do zapewnienia tego efektu, wiele marek, wykorzystuje iluzje optyczne. Widzisz je na billboardach, w reklamach, projektowanych opakowaniach i produktach promocyjnych.

PRZYKŁADY ILUZJI W REKLAMIE

Dior

medytacje wzory do wydarzeń 4 300x167 - JAK ILUZJE OPTYCZNE SĄ WYKORZYSTYWANE W REKLAMIE?

Moda powinna być odważna. W reklamie perfum „Trucizna”, Dior wykorzystał efekt złudzenia. Poprzez iluzję, z jednej strony na zdjęciu widać kobietę patrzącą w lustro, a z drugiej strony czaszkę. W tej reklamie Dior, odtworzył słynne dzieło sztuki „All is Vanity” Charlesa Allana Gilberta (1982 r). Reklama jest dokładną repliką tego obrazu i sprawia, że ​​widz patrzy na niego dwa razy i myśli o podwójnym jego znaczeniu.

McDonald’s

Coffee Mcdonalds Advertisement Optical Illusion 225x300 - JAK ILUZJE OPTYCZNE SĄ WYKORZYSTYWANE W REKLAMIE?

McDonald’s zamiast standardowej reklamy do promowania swojej marki, wykorzystał tu efekt złudzenia, który w rezultacie końcowym wygląda jak dzieło sztuki. Pomyśl, ile reakcji tego typu reklama, otrzymuje w mediach społecznościowych. Oznacza to mnóstwo skoncentrowanej uwagi na marce.

FedEx

medytacje wzory do wydarzeń 9 300x167 - JAK ILUZJE OPTYCZNE SĄ WYKORZYSTYWANE W REKLAMIE?Dostrzegasz ukrytą strzałkę między literą „E” i „X” w logo FedEx?

World For All Animal Care & Adoptions

medytacje wzory do wydarzeń 3 kopia 300x167 - JAK ILUZJE OPTYCZNE SĄ WYKORZYSTYWANE W REKLAMIE?

Projekt został stworzony przez McCann Worldgroup India dla instytucji non-profit działającej na rzecz adopcji i praw zwierząt – World For All Animal Care & Adoptions. Wydano serię plakatów reklamowych, będących częścią kampanii zachęcającej w Indiach do adopcji zwierząt ze schronisk, pod hasłem: „Zawsze jest miejsce na więcej. Adoptuj.” Fotograf Amol Jadhav i dyrektor artystyczny Pranav Bhide, stworzyli interpretację tego sloganu, ustawiając ludzi tak, aby tworzyli kształt zwierząt w przestrzeni między nimi, mówiąc tym samym, że zwierzaki znajdują się w samym środku naszych serc.

APPLE

W 2014 r. firma Apple opublikowała krótki film „Perspektywa”. Do zaprezentowania wartości „kreatywność” i „innowacja”, związanych z marką Apple, wykorzystano złudzenia optyczne i typografię, sztuczki z perspektywą. W czarno – białym wideo, kamera obraca się, ukazując hasła takie jak: „Zobacz rzeczy inaczej” i „Podążaj za wizją”.

Honda

Celem kampanii HONDY z 2013 r., było podważenie uprzedzeń dotyczących drogich i dużo spalających SUV-ów. Hondę CR-V Diesel, zaprezentowano, jako oszczędne, ekonomiczne i sportowe auta. Reklama ta bazuje na wielu złudzeniach optycznych, od fałszywych przeszkód po fałszywe podłogi, zaskakując widza wszystkimi sztuczkami z perspektywą.

 

INNE PODOBNE ARTYKUŁY

1. Złudzenia optyczne. Kiedy rzeczywistość nie jest tym, czym się wydaje: TUTAJ
2. 4 Kroki do lepszego zrozumienia siebie i innych. Jak interpretujemy rzeczywistość: TUTAJ
3. Przekonania, sekretna moc Twojego umysłu. Dlaczego stajesz się tym co myślisz?: TUTAJ
0 komentarz
0

Zobacz również

napisz komentarz

* Pozostawiając komentarz akceptujesz Politykę Prywatności

Ta strona używa plików cookie. Akceptuję Więcej