„REGUŁA 5 SEKUND” MEL ROBBINS

autor Julita Pietraszko
„REGUŁA 5 SEKUND” MEL ROBBINS

Szukasz człowieka, który może pomóc Ci zmienić Twoje życie? Spójrz w lusto. Ile trzeba czasu żeby zmienić swoje życie? Kilka lat? Rok? Mel Robbins uważa, że wystarczy 5 sekund. Opisuje tą metodę w książce „Reguła 5 sekund”. Mel Robbins jest najbardziej kultową postacią w USA, rozchwytywaną prelegentką. Jej przemówień motywacyjnych słuchałam z zapartym tchem.  Jest także komentatorką CNN, pisarką. Współpracuje z magazynem „Success”. Pomaga menedżerom największych korporacji, przełamać wypalenie zawodowe, pozbyć się nawyku zwątpienia we własne siły. Pokazuje jak umocnić pewność siebie, nie tylko w życiu zawodowym, ale i życiu osobistym.

Regułę 5 sekund opracowała, kiedy rozpadło się jej życie – małżeństwo, finanse, kariera, poczucie własnej wartości. W książce na bazie badań naukowych nad nawykami i faktów zaczerpniętych z biznesu, mówi m. in. o tym, że:

  • jeśli będziesz chciał coś zrobić – mózg będzie Cię powstrzymywać. Mózg, nastawiony jest na przetrwanie i chronienie nas przed tym wszystkim tym, co nowe. Przed tym, co budzi niepewność czy strach, przed teoretycznym zagrożeniem. Chce nas zabezpieczyć, więc krytykuje wszystko co nowe. Mózg jest tak skonstruowany, żeby za pomocą miliona metod Cię zniechęcić do działania. Wahanie powstaje bardzo szybko, dlatego trzeba działać jeszcze szybciej.
  • nie ma czegoś takiego jak motywacja do działania. Gdy zaczynasz działać, nie czujesz się zmotywowany. W rzeczywistości nie masz ochoty na robienie czegokolwiek. Jeśli chcesz poprawić swoje życie, musisz wyrobić sobie nawyk wykonywania danej czynności.
  • Dr T. Pychyl, profesor psychologii badał zjawisko prokrastynacji. Okazuje się, że siłą napędową prokrastynacji nie jest unikanie pracy, tylko unikanie stresu. Podświadomie dążąc do poprawy swojego samopoczucia od razu, odkładamy sprawy na później.
  • od myśli, czy impulsu do działania nie powinno minąć więcej niż 5 sekund. Taka praktyka, pozwoli nam uwolnić się od odkładania tego co mamy zrobić „na jutro”, „od nowego roku”, „za jakiś czas”. Poprzez przechodzenie od razu do działania, unikamy poczucia strachu, stajemy się pewniejsi siebie.
  • kiedy odliczasz wstecz, 5…4…3…2…1…skupiasz się na celu, na tym co masz do zrobienia, zachęca do działania. Przełamuje nawyk wahania i powstrzymywania samego siebie. Odliczanie wstecz, jest początkiem reakcji łańcuchowej, pobudzającej korę przedczołową, przygotowuje Cię do „początkowego silnego impulsu energii”, niezbędnej do zmiany.

W 1952 przeprowadzono badania, w których okazało się,, że im bardziej wierzysz w to, że to Ty kontrolujesz swoje życie, tym jesteś szczęśliwszą osobą. Książka zachęca do podejmowania działania mimo wątpliwości, pokonywaniu strachu i niepewności, odnaleźć w sobie poczucie sprawczości i odwagę.

Regułę 5 sekund przypomina trochę slogan reklamowy firmy Nike: „Just do it” (po prostu to zrób)…też zachęca do pokonania zwątpienia i przejścia do działania.

0 komentarz
0

Zobacz również

napisz komentarz

* Pozostawiając komentarz akceptujesz Politykę Prywatności

Ta strona używa plików cookie. Akceptuję Więcej